تصویرسازی برای نوشت‌افزارهای کانون

«هميشه مى خواستم آثارم در حرفه‌ی تصویرگری، مخاطب پسند باشد. در اين سال ها بيش از هر گروهى، تلاش مى كردم با گروه سنی کودک ارتباط خوبى برقرار كنم. ارتباطى كه در عین بازاری نبودن، فروش خوبی نيز داشته باشد. من به دنبال راهی هستم که از طريق آن بشود پیوند خوبی بین بازار و مخاطب برقرار کرد و در عين حال سطح سلیقه ی مخاطب را هم ارتقا داد. جلد دفترهای پیش رو با همین اهداف طراحی شدند. اواخر سال گذشته، هم زمان با فکرها و ایده هایی که داشتم و دغدغه ام هستند؛ فراخوانی از طرف کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان منتشر شد که انگیزه لازم  براى نهايى كردن اتودها و خط خطى هايم را به من داد. بعد از تایید اولیه و با توجه به اهداف سفارش دهنده و مدیرهنری، اتودها رفته رفته کامل تر شده و مواردی به آن اضافه شد. موضوع های مورد نظر، محیط زیست، طبیعت دوستی، تغذیه سالم، مثل های ایرانی، مطالعه کردن و … بود که البته با توجه به محدودیت زمانى اى که وجود داشت، فرصت برای پرداختن به همه ی موضوعات فراهم نشد.
من سعی کردم با تلفيق این موضوعات با تخیل کودکانه و علاقه ی معمول کودکان به حیوانات، به طرح هایی برسم که در حالت اول برای دفترچه طراحی شدند؛ اما این قابلیت را دارند که بر روی سطوح دیگرى هم استفاده شوند. روی جامدادی، پاک کن، کاغذ کادو، مداد و حتی پارچه که البته بسیاری از جامدادی ها هم از انواع پارچه های ضخیم مناسب این کار تهيه میشود. قرار بر اين است كه اين پروژه در صورت بازخورد مناسب از سوى مخاطب، گسترش پيدا كرده و در صورت استقبال محصولات در بازار و بين مخاطبان، ادامه پیدا کند. امیدوارم بتوانیم در کشور خودمان و با استفاده از آثار طراحان ايرانى، محصولاتی تولید کنیم که برای مخاطب ایرانی جذابیت و کیفیت لازم را داشته باشد. ناگفته نماند كه تولید و بازار، نیاز به حمایت تهیه کنندگانی باهوش، خوش ذوق و علاقه مند دارد که به جای استفاده از کارهای تکراری و خارجى، به فكر توليد خلاق و محصول جديد باشند. هرچند كه اين مساله براى يك تهيه كننده کار آسانى نیست و قدرت ريسك و نگاه متفاوتى را مى طلبد»

آنچه خوانديد توضيحات «سحر حق‌گو» طراح و تصويرگر كتاب كودك و نوجوان بود. پروژه امروز را به مجموعه آثار سحر براى كانون پرورش فكرى اختصاص داده‌ايم كه اخیرا منتشر شده‌اند.

سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (3)


سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (2)
سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (4)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (5)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (1)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (6)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (10)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (9)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (8)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (7) سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (25)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (23)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (24)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (20)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (21)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (22)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (17)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (18)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (16)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (12)  سحر حق گو-روزرنگ-تصویرسازی (14)
image 
imageimageimage