« وارکرفت » وارد می شود / امین طالبی

بخش بزرگی از دنیای تصویرسازی امروز جهان ، تصویرسازی برای داستان های تخیلی و علمی تخیلی است که در کشور ما چندان به آن پرداخته نمی شود. مجموعه ای که در ادامه می بینید تصویر سازی و طراحی جلد مجموعه کتاب های ” وارکرفت” است. رمانی تخیلی با مخاطب نوجوان که از سال گذشته و به سفارش نشر ” ویدا” اجرا و منتشر شده اند.
« این کتاب ها براساس داستان بازی کامپیوتری پرطرفدار ” وارکرفت” نوشته شده اند. با توجه به اینکه خودم از طرفداران این بازی هستم کاملا به حال و هوای داستان و فضای تصویری بازی اشراف داشتم. بنابراین کار سختی برای ایده پردازی پیش رو نداشتم و به علت کاراکتر محور بودن داستان،آن ها را در موقعیت و در ارتباط با فضای توصیف شده طراحی کردم. تقریبا چیزی حدود 15-20 ساعت برای هر کدام از تصاویر وقت گذاشته ام.

این بازی است که 20 سال از عمرش می گذرد و میلیون ها طرفدار دارد به همین دلیل کارم سخت می شد چون باید کاملا به داستان وفادار می ماندم و تصویر ذهنی مخاطب از کاراکترها را خراب نمی کردم و از طرفی چون کاراکترها و فضاها را داشتم و نیاز به بازطراحی نبود در ایده پردازی سریع تر به نتیجه رسیدم.
مخاطبین اصلی این کتاب ها جوانان و نوجوانان حساب می شوند (حدود سنین 10 تا 25 سال). خوشبختانه طیف وسیعی از مخاطبین این کار را کسانی تشکیل می دهند که از قبل با داستان و کاراکترهای دنیای وارکرفت آشنایی دارند. این باعث می شد تمام تلاشم را بکنم تا کیفیت کار در حد مطلوبی باشد. اما گروه دیگری از مخاطبین هم هستند که برای بار اول با کتاب ها مواجه می شوند. سعی شد جذابیت بصری به اندازه کافی در نظر گرفته شود تا هر دو گروه جذب شوند. من کارهای هنرمندان شرکت بلیزارد (Blizzard)شرکت تولید کننده بازی وارکرفت را از قدیم دنبال می کردم و کاملا با گرافیک و سبک و سیاق آنها آشنایی داشتم. در طراحی جلدها، این گرافیک و ویژگی های نزدیک به فضای بازی وجود دارد.»

” امین طالبی” متولد 1370، تصویرساز، طراح گرافیک و مشاور هنری در زمینه تصویرسازی کتاب و کانسپت آرتیست انیمیشن و بازی های رایانه ای است. او درحال حاضر دانشجو کارشناسی ارشد انیمیشن دانشگاه تهران است.

 


image 
imageimageimage