من به پرتره بی‌اندازه علاقه دارم! / محمود مختاری

طراحى پرتره نياز به توانایی خاصى دارد، به خصوص اگر طراح بخواهد دو وجه مهم را در كارش به نمايش بگذارد: رعايت كردن اصل شباهت و داشتن سبك بصرى منحصر به فرد.
البته حفظ هويت و شباهت براى نوع ايده‌هايى كه آزادانه و با جسارت طراحى مى‌شوند؛ مشکل اما قابل ستايش است. هنر پرتره چه در تصويرسازى، چه در كاريكاتور و چه در عكاسى محبوبيت خاصى دارد. شايد به دليل آن كه صورت‌هاى ما به تنهايى گوياى همه چيز هستند و تمام شخصیت و احساسات را به نمايش مى‌گذارند.
در اين پست مجموعه‌اى از تصويرسازى‌هاى پرتره «محمود مختارى» را به نمايش خواهيم گذاشت. پرتره‌هايى كه محمود به گفته خودش بی‌اندازه به آن‌ها علاقه دارد! او می‌گوید: «نگاه کردن و دقت به ظرافت‌ها و تنوع خلقت صورت آدم‌ها از بزرگ‌ترین و همیشگی‌ترین لذت‌های زندگی من است»
این مجموعه در فاصله‌ی زمانی سال‌های ٢٠٠٩ تا ٢٠١٣ میلادی طراحی شده است. گفتنى است تصویر پرتره‌ی «فرشید شفیعی» نقاش و تصویرگر معاصر، با عنوان «من بابای بارانم» در جشنواره ملی جوان ایرانی در بخش تصویرگری بزرگ سال، مقام دوم رو کسب کرد.
با ما همراه باشید تا از این مجموعه که به صورت اختصاصی در اختیار روزرنگ گذاشته شده است، دیدن کنیم.

mahmoud-mokhtari-portrait02


mahmoud-mokhtari-portrait04
mahmoud-mokhtari-portrait01

mahmoud-mokhtari-portrait19  mahmoud-mokhtari-portrait22
mahmoud-mokhtari-portrait03
mahmoud-mokhtari-portrait18  mahmoud-mokhtari-portrait17  mahmoud-mokhtari-portrait16  mahmoud-mokhtari-portrait15  mahmoud-mokhtari-portrait14  mahmoud-mokhtari-portrait13  mahmoud-mokhtari-portrait12  mahmoud-mokhtari-portrait11  mahmoud-mokhtari-portrait10  mahmoud-mokhtari-portrait09  mahmoud-mokhtari-portrait08  mahmoud-mokhtari-portrait06  mahmoud-mokhtari-portrait07  mahmoud-mokhtari-portrait05

mahmoud-mokhtari-portrait21

 mahmoud-mokhtari-portrait20
image 
imageimageimage