رونمايى از جديدترين طرح جلد انتشارات «پونته 33» در روزرنگ/ مجموعه طرح جلدها

«انتشارات پونته 33» (سی‌و‌سه‌پل) با هدف انتشار ادبیات معاصر فارسی به زبان ایتالیایی تاسیس شده است. در بهار سال ١٣٨٧ «فلچتا فرارو» و «بیانکا ماریا فلپینی» این فکر به ذهنشان رسيد که با توجه به علاقه‌ مشترکشان به فرهنگ و ادبیات ایران، نقشی در گسترش آن داشته باشند. آن ها معتقد بودند ادبیات معاصر فارسی، آینه‌ای از واقعیت‌ها و پیچیدگی‌های ایران امروز (و همین طور افغانستان) است که به ویژه زنان در آن نقش پررنگی بازی می‌کنند که با تصور عمومی از ایران در غرب فاصله دارد.
نخستین کتاب انتشارات پونته 33 ترجمه کتاب «پرنده من» بود که در سال ١٣٨٩منتشر شد. این انتشارات تاکنون هفت جلد کتاب به چاپ رسانده است که «نگران نباش» آخرین آن هاست.
از ابتدای آغاز به‌کار انتشارات، طراحی جلدهای کتاب‌ها بر عهده «ایمان راد» گذاشته شد. اين طرح جلدها توانسته‌اند نقش مهمی در معرفی، شناساندن و مقبولیت کتاب‌ها بازی کنند.

ایمان درمورد طراحى جلدها مى‌گويد:
«در طول این چند سال رابطه من با ناشر پخته‌تر شده و فضای تصویری و ذهنی‌ مشترکی بین ما شکل گرفته است. شاید مسیر شکل‌گیری این هویت تصویری در طرح جلدها از نخستین تا آخرین کتاب قابل ردگیری باشد. همان طور که بیشتر کتاب‌های این مجموعه از زبان زنِ قهرمانِ داستان روایت می‌شود؛ در اغلب طرح‌ جلدها هم چهره زنِ راوی داستان تصویر شده است اما همواره نکته‌هایی در طرح‌ها گنجانده شده است که خواننده کتاب در طول روایت داستان آن‌ها را درخواهد یافت»
طرح جلد کتاب «نگران نباش» برای نخستین بار در وبسایت روزرنگ رونمایی می‌شود.

«نگران نباش» / مهسا محب‌علی/ 2015
داستان دختری معتاد که در بحبوحه‌ی زلزله‌ای مهیب در تهران، به خیابان می‌زند و زندگى و نگرش نسل جوان ايرانی را توصیف می‌کند.
«تصویرم توی آینه جان می‌دهد برای کلوزآپِ آدمهای روانی: موهای کوتاه تیغ‌تیغی، صورت زرد، زیرِ چشم‌ها کبود…» از متن کتاب

01-negaran nabash

«احتمالا گم‌شده‌ام» / سارا سالار/ 2014
این رمان از زبان زنی روایت می‌شود که در طول یک روز، میان خیال و واقعیت در رفت و آمد است و در خلال آشفتگی‌های ذهنی و یادآوری خاطرات‌اش، اتفاقات مهم زندگی‌اش را بازمی‌گوید.

02-ehtemalan gom shodam 03

«ذره» / سهیلا بسکی/ 2013
داستان این رمان فکر و خیال ها و تراوشات ذهنی مردی است که یک روز صبح تصمیم گرفته افکارش را بر روی اینترنت قرار دهد؛ بدون آنکه بداند این ذره که در فضایی نامعلوم در حرکت است چه سرنوشتی خواهد یافت.

04-zarreh 05

«انجیرهای سرخ مزار» / محمدحسین محمدی/ 2012
این کتاب دربرگیرنده‌ی ۱۴ داستان کوتاه است. حوادث داستان‌ها همه پیرامون جنگ‌های داخلی افغانستان می‌گذرد و قصه‌ی آدم‌های جنگ‌زده‌ای را روایت می‌کند که عمرشان را در جنگ سپری کرده‌اند. حوادث داستان‌ها، همان‌طور که از نام کتاب بر می‌آید، در شهر مزارشریف می‌گذرند که زادگاه نویسنده است.

06-anjirhaye sorkhe mazar 07

«چهل‌سالگی» / ناهید طباطبایی/ 2011
این رمان روایت زنده شدن خاطراتی خوشایند است که در مواجهه با واقعیت حال، کابوس‌هایی رونده می‌شود. داستان دلدادگی دیروز زن قهرمان داستان با سرخوردگی‌های اجتماعی امروزش گره می‌خورد.

08-chehel salegi 09

«استخوان خوک و دست‌های جذامی» / مصطفی مستور/ 2011
داستان در آپارتمان هفده طبقه‌ی خاوران اتفاق مى‌افتد که ساکنان هر طبقه و هر واحد مشکلاتى را در يک روز از سر مى‌گذرانند که نتيجه‌ی عملکرد بعضى‌ها تا فرداى آن روز و براى بعضى تا مدت ها به درازا مى‌کشد.

10-ostokhane khuk 11

«پرنده من» / فریبا وفی/ 2010
قهرمان اين داستان زنى است كه مى كوشد با وجود تمام ناملايمات زندگى، رگه‌هايى از آرامش و اطمينان در زندگى يافته و آرام بگيرد. با اين وجود در طول داستان به تدريج، از پس چهره آرام و منفعل زن، شاهد بروز دغدغه‌ها و تعارضات پنهانى در او هستيم. تعارض‌هايى كه او را به مقاومت در برابر شرايط ناخواسته وادار مى كند.

12-parandeye man 13

14


image 
imageimageimage