برگزیدگان دهمین دوره اســـمـــاء الـــحــسـنــی معرفی شدند |بروزرسانی:تصاویربرگزیدگان|

مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه سالانۀ حروف نگاری پوستر اسماء الحسنی در اولین روز از ماه مبارک رمضان 8 تیرماه در تالار استاد شهناز در خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار و پس از سخنرانی دکتر حبیب الله آیت اللهی عضو پیوسته فرهنگستان هنر و از چهره‌هــــای ماندگار هنر معاصر ایران ، بیانیه هیئت داوران قرائت و فهرست برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:

جایزه نفر اول: (مبلغ 30میلیون ریال) به همراه دیپلم افتخار به آقای رضا اسعدی مهربانی جایزه نفر دوم: (مبلغ 20میلیون ریال) به همراه دیپلم افتخار به خانم سپیده قنبری
جایزه نفر سوم: (مبلغ 10میلیون ریال) به همراه دیپلم افتخار به آقای احمد عزیز پور 
بعلاوه از پنج نفر طراحان شرکت کننده در نمایشگاه نیز تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال به همراه لوح تقدیر به هر یک از آنها اهدا شد:
آقای باقر جعفری / جواد جاذبی / سید مهدی موسوی / شهرام دلدار / مرتضی رحمتی

گفتنی است آثار بخش اصلی (مسابقه) که شامل 40 اثر از 34 طراح است در نگارخانه ممیز و آثار بخش جنبی در گالری زمستان خانه هنرمندان از 8 الی 22 تیرماه به نمایش و در معرض دید عموم قرار گرفته است و علاقمندان می توانند برای دیدار از این نمایشگاه به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

یادآور می شود، تودی پوسترز Today Posters با حمایت مرکز آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران، خانه هنرمندان ایران و با همکاری کانون هنر شیعی  برگزار کننده این نمایشگاه است.

رضا-اسعدی-مهربانی-(3)

جایزه نفر اول: (مبلغ ۳۰میلیون ریال) به همراه دیپلم افتخار به آقای رضا اسعدی مهربانی

سپیده-قنبری-(1) جایزه نفر دوم: (مبلغ ۲۰میلیون ریال) به همراه دیپلم افتخار به خانم سپیده قنبری


احمد-عزیزپور-(2)جایزه نفر سوم: (مبلغ ۱۰میلیون ریال) به آقای احمد عزیز پور 


 

تقدیرشدگان:

باقر-جعفری-(4)باقر جعفری

جواد-جاذبی-(2)جواد جاذبی

سیدمهدی-موسوی3  سیدمهدی موسوی

شهرام-دلدار-(2)شهرام دلدار

مرتضی-رحمتی-(5) مرتضی رحمتی

Poster93

پوستراین رویداد

منبع


image 
imageimageimage
  1. من نمي دونم اين حضرت استاد آقاي حاج مسعود نجابتي به عنوان دبير ، چه جوري اجازه دادن اين آثار بياد بالا؟!؟!؟!؟!؟’رو

    1. اولا که استاد نجابتی داور بودند نه دبیر. دوما اتفاقا کارهای بالا اومده خوب هستند. سوما همیشه کارهای برگزیده نسبت به کل نمایشگاه بالا می روند، یعنی این ها بهترین بودند چون بهترین ها قضاوت کردند.

  2. بنام خدا
    جدا از اینکه داوری ما در جشنواره ها داره به قهقرا میره و خیلی پرت شده
    باید بگیم که حتی داورهای ما انگار حافظه تصویریشون نم کشیده و از بس که کار جدید ندیدن متوجه نمیشن که “بسم الله الرحمن الرحیم” که توی کار اول استفاده شده اثر یک طراح عرب هست
    نمونه ی کارهایی که کپی بودن و برنده شدن در جشنواره های مشابه با موضوعات مذهبی متاسفانه به کراّت دیده شده!
    علی ایحال؛ باز هم تبریک میگم به برگزیدگان بهر حال تلاششون ستودنیست حال بماند که داوران ما را صلاحیت داوری نیست!

    1. من فکر می کنم چیزی که باعث ویژگی و جذابیت اون کاره خط بسم الله کوفی بنایی نیست که به قول شما کار یه طراح عربه بلکه فضاهای شکسته شده اشه که ایجاد یه ایماژ کوبیک کرده .

      1. این ایجاد فضای کوبیک هم چندان جدید و خلاق نیست
        در میان آثار برگزیده دوره های قبل دقیقا کاری با این ایده موجود هست.

  3. پوستری که از بنده در این صفحه درج گردیده پوستر “نور” اثر منتخب نمایشگاه بوده و پوستر تقدیر شده توسط هیئت داوران نیست
    اثر تقدیر شده بنده پوستر “حی” میباشد که به اشتباه در اینجا اشاره شده است.
    http://www.mousavidesign.ir/post-130.aspx

    1. امان از دست آدمای نژاد پرست و متعصب !
      با حفظ احترام به صاحب اثر اتفاقا کار آقای عزیز پور یکی از ضعیف ترین کارها بود که متاسفانه نفر سوم شدند !!!

      1. گذر زمان نشون میده که هنر و هنرمند کیست… جامعه خوش قضاوت میکنه … شما هم بجای این همه جوش آورئن از برنده نشدنت پیگیر علم م آگاهی هنری خودت باشید . ..

  4. بجز اثر سیدمهدی موسوی هیچکدام ایده جدید نداشتند.
    اثر جواد جاذبی هم اگرچه سبک و ایده تکراری داد اما نتیجه خوب از آب در آمده
    در میان دیگر پوستر های راه یافته آثار خوب دیگری بود که می توانست به جای این پوستر هاباشد

  5. به نظر منم بهتره که داورها در دوره بعدی روی کارهایی که انتخاب میشوند بیشتر فکر کنند چون هم خلاقیت مهمه بیشتر از آن خواندن پوستر توسط بازدید کننده
    چندتا از این پوسترها را که اصلا نمیشود خواند

  6. در آثار منتخب این دوره صرفاً آثار آقایان سیدمهدی موسوی و محمد افشار و تاحدودی کار آقای صابر شیخ رضائی و جواد جاذبی بود که یک تایپوگرافی با ایده ی کاملاً مشهود مرتبط و رسا بود البته در اثر محمد افشار منطق خوانش صحیح از نگاه مخاطب رعایت نشده .. بقیه اثار فقط تایپوگرافی هائی صرفاً زیبائی شناسانه بودند بدون ارتباط مفهومی خاصی با کلمه اسماءالحسنیی که برای طراحی انتخاب کرده بودند و این مقوله ای هست که به نظرم مهمترین شزط برای داوری در این فراخوان و ملاک انتخاب آثار برگزیده نهائی باید باشه نه فرم های تایپوگرافیک زیبا ولی بدون مفهوم سازی رسا و گویا !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *